Friday, March 6, 2009

Conducter Bus Hipokrit

From Ampang Puteri, Lin had to rush n send me to Pudu Raya, and Mung to KLCC. Hati yg teruja to balik kampung sukar digambarkan.

After had the ticket, I went to the respective platforms for the bus. At 3pm and on weekdays, I expected that the bus to be empty. Surprisingly, I was queieng with dozens of pendatang Bangladeshi, an Indonesian couple and 2 Malaysian guys yg rambut oren tercacak, rantai besi yg so thick around his neck, jeans ikut shape kaki, belt mcm belt yg dpt bila menang wrestling competition n t-shirt ada pic kepala singa besar gila.

So I straight away sit at the second line, (the single seat) since there was no seat number on my ticket. Sgt takut. Actually I aimed for the first line but the busy conducter was doing something there. Minutes later, a guy told me that the seat belong to him. His ticket ada seat number pulak. Kecoh btul la dia ni.

Still insist to seat at the back with all the scary B, I asked the conducter who was so tomboyish whther I can hv the front seat.

Me : Akak, bleh tak saya duduk seat ni?
Akak Conducter : (Ckp cam kuat gila..rupa2nya her voice is really like that.) MANA BOLEH!! INI SEAT UTK DRIVER.
Me : (Wth. Bukan driver kene drive kat depan ker?! Eh ni dlm hati je. Kalau ckp satgi kene halau turun) Hmm.. Kalau boleh, saya tak nak duduk blakang. Semua orang B la kak.
Akak Conducter : AWAKK.. *The driver heard the arguments...
Driver baik hati : La.. biarlah dia duduk depan sini. Kau ni pun tak nmpak tu blakang tu semua B. Die ni prempuan.bla..bla..
Akak Conducter yg tiba2 baik : OK. UTK AWAK NO HAL (Eh..no hal pulak..td bising)
Driver yg brtanggungjwab : Haritu trip malam ada geng B dok blakang buat hal. Sbb ade penumpang prempuan sorg kat blakang. Aku ape lagi..trus sound aa.. (pakcik, u shud do more. Bukan sound je -dlm hati)
Me : So saya duduk seat depan ni ye. Trime kasih.

I think the bus driver yg brtanggungjwab tu SANGAT bertanggungjawab yg drive nye sgt slow. How I wish I can just turun and naik basikal je. Which I think I'll reach first. He was so kind that he stopped at every stops along the highway. All the B pulak mmg turun n lama like all of them were taking bath in the toilet.

Ok. Whatever.

Yg penting, I reached home safely and really love the fresh air. Alhamdulillah.

So ni muka penat argue dgn conducter and teruja dah sampai her home sweet home.
To all girls out there, take care of yourself. ;I

P/s : Nad sonnet, aku dah tahu how to put the tapes on the pic! Yes! Cume pic spec tak jumpa lagi.
**

4 comments:

nadiya zakariah said...

haha dina..ayu sungguh!!
well..aku spill..nk letak spek..kau pegi kat tab object..yg sebelah home tuu..pehtu kau tekan ah icon 'gunung bercabang dua itu'..pehtu..selek ahh mane2 spek glam yg kau suke..

sile post gmbar pertama ok!! wajib..and kne hilarious..jgn nak ayu saje cam pengurus spa..

dinaRr said...

haha ok aku try. tq sifu!
ni yg tak sabar ni. huhu
nad..tak kan la kau sorg je nk jd pengurus spa..ehem..aku pun nak. hihi

pesot si operator said...

x saket blakng ke ko posing cmtu..hak2

dinaRr said...

ahahahah cish.. memang cramp sikit pinggang aku pastu hahaha